
Om subbrands
Landbrug & Fødevarer har flere subbrands, der er skabt for at målrette kommunikationen til målgrupperne. Slægtskabet til Landbrug & Fødevarer er tydeligt – gennem grafik, logobrug, skrifttype og billedbrug. Hvert subbrand er en klart defineret indsats, og der må ikke laves nye subbrands uden forudgående godkendelse fra brandingchefen.

Åbent Landbrug
Åbent Landbrug har eksisteret siden 1995 – de første år under navnet Grøn søndag. Det overordnede formål er at bygge bro mellem by og land via autentiske oplevelser, hvor danskerne ser erhvervet og livet på landet med egne øjne og hvor landmanden er vært og formidler i dialogen med det omgivne samfund.

Skole
Knap 350 landmænd fordelt over hele landet er skoleværter og får årligt besøg af over 25.000 elever. Landmændene åbner deres stald, viser rundt og fortæller om arbejdet, dyrene og livet på landet, og skaber dermed dialog og forståelse for erhvervet.

SPOR
SPOR (tidligere Spor i Landskabet) er vandrestier, der giver alle interesserede mulighed for at opleve sider af den danske natur, som ellers ikke er tilgængelig for offentligheden. SPOR åbner op for den dyrkede natur i Danmark, og er med til at fremme dialogen mellem brugerne af sporet og jordejerne.